VORES HISTORIE

Gør mobilitet tilgængelig for et bredt publikum

 

Dacia har lige fra starten haft den målsætning at gøre nye, væsentlige og driftssikre køretøjer tilgængelige for et bredt publikum. Mærket har udviklet sig med årene og tilpasset sig for at leve op til kundernes behov, samtidig med, at det er forblevet tro mod sine rødder. Det har betydet, at vi har tænkt ud af boksen og rusket op i bilmarkedet ved flere lejligheder. Alle vores flagskibsmodeller er en revolution i sig selv.

  • Dacia-mærket

Dacia, et genfødt mærke

Dacia blev oprettet i Rumænien i 1966 med en klar målsætning: At stille moderne, driftssikre biler der var til at betale til rådighed for det rumænske folk. Det blev døbt Dacia efter det navn, som rumænerne kaldte den region, der nu er kendt som Rumænien.

Renault overtog Dacia i 1999, hvilket markerede et strategisk skift. Dacia blev således til et Groupe Renault-mærke, og det har været starten på en ny æra, hvad angår kvalitet.

  • Logan 2004

Logan, lanceret i 2004

Logan blev oprindeligt designet til markeder under udvikling til en enestående pris på 5.000 €. Det er en moderne og robust familiebil, og det var en genfødsel af mærket. Den revolutionerede bilmarkedet og blev til en helt utrolig kommerciel succes også i Vesteuropa, hvor Logan blev lanceret i 2005.

  • Sandero 2008

Sandero, lanceret i 2008

Sandero var den anden store lancering for Dacia-mærket. Det er også mærkets bedst sælgende model. Dens generøse dimensioner, praktiske design, alsidighed og overkommelige pris er kun nogle af de kvaliteter, der gør Sandero til den bedst sælgende bil i Europa.

  • Duster 2010

Duster, lanceret i 2010

Med Duster har Dacia endnu engang gjort op med bilindustriens stereotyper. Ud over at være den mest prisvenlige SUV er Duster en attraktiv bil med rigtige terrængående egenskaber. Endnu en gang kunne mærket fejre en stor kommerciel succes.

  • Dacia elektrisk – Spring

Succesen fortsætter

I dag er Dacia-mærket til stede i 44 lande i Europa og Middelhavsområdet og tjener over 7 millioner kunder.

Historien fortsætter med en ny revolution under opsejling: Spring, den lille bil, der gør elkørsel tilgængelig for alle.

Vil du vide mere om Dacia?

Dacia - Værdier

Dacia filosofi

Få mere at vide
Dacia i Frankrig

Dacia varemærke

Få mere at vide

Denne hjemmeside anvender cookies fra Groupe Renault samt vores partnere for at kunne tilbyde den bedst mulige digitale oplevelse og indhold. Vi anvender cookies til at analysere aktivitet, vise annoncer samt tilbud skræddersyet til dig ud fra dine interaktioner via hjemmesiden og sociale netværk. Du har mulighed for at selv at bestemme hvilke cookies som anvendes. Visse cookies er dog påkrævet af tekniske og funktionelle årsager. Nedenfor kan du læse mere om hvilke cookies vi anvender.

få mere at vide